طرز تهیه بستنی وانیلی با دستگاه بستنی ساز


 مواد لازم:

پودر شیر خشک: 1/4 فنجان

آرد ذرت2 : قاشق سوپخوری

شیر2 : فنجان

شکر: 1/2 فنجان

وانیل: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

بستنی وانیلی که در این قسمت آموزش داده می شود نیاز به دستگاه بستنی ساز دارد.

ابتدا مواد خشک شامل پودر شیر خشک، آرد ذرت، شکر و وانیل را الک کنید. سپس مواد را با شیر مخلوط کنید تا مایع رقیقی حاصل شود. آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و مدام هم بزنید تا مایع غلیظ شود. غلظت بستنی از فرنی کمی سفت تر باشد.

سپس مواد را در دستگاه بستنی ساز بریزید و منجمد کنید.

 

علت حادثه ی پلاسکو


 علی بیت‌اللهی رییس پژوهشکده ساختمان و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی اظهار کرد: ساختمان پلاسکو از یک سو در بردارنده مواد قابل اشتعال نظیر منسوجات و پوشاک بود و از  سوی دیگر طبق ارزیابی‌های اولیه، فاقد سیستم اطفا حریق مثل کپسول آتش نشانی استاندارد ( برای شارژ کپسول آتش نشانی به شرکت های معتبر مثل asafire.ir مراجعه کنید) بود و سیستم اعلام حریق مناسب مثل دتکتور هم نداشت.

وی افزود: طبقات فوقانی ساختمان ابتدا دچار حریق می شود و با توجه به اینکه این ساختمان دارای سازه فلزی یکپارچه بوده است، بر اثر حرارت مقاومت وزنی خود را از دست می دهد. طبقاتی که کانون حریق بوده نرم می شود و نمی تواند وزن طبقات فوقانی را تحمل کند.

رییس پژوهشکده ساختمان مرکز تحقیقات با بیان اینکه در ساختمان های یکپارچه از دست رفتن توان یک ستون باعث صدمه به کل سازه می شود گفت: در این حادثه طبقات فوقانی روی طبقه ای که تحت تاثیر آتش با حرارت بسیار بالا بوده فرو ریخته و کل اسکلت نتوانسته وزن سازه های فرو ریخته را تحمل کند، بنابراین فروریزش کلی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: موقعیت ساختمان پلاسکو در بافت متراکم تجاری قرار دارد. ساختمان پلاسکو نماد تجارت در شهر تهران است اما معابر باریک، نداشتن سیستم اطفا حریق مثل کپسول آتش نشانی و سیستم اعلام حریق مثل دتکتور، عدم رعایت استانداردهای لازم در اطراف ساختمان و قدمت بیش از 50 سال، دلایلی بوده که دامنه بحران را در این حادثه بالا برده است.

 

برخی از فواید ماساژ در منزل


تا به امروز بیش از 460 مورد از فواید ماساژ در منزل کشف شده است که به اختصار مهمترین آنها را به شما معرفی میکنیم : 
1- رفع خستگی ، استرس ، فشار بدنی و ایجاد آرامش در بدن . 
2- تسکین و بهبود عملکرد دستگاه گوارش . 
3- تسکین دائمی مفاصل آسیب دیده و ملتهب شده . 
4- حذف احتقان از ریه ها و بهبود سیستم تنفسی بدن . 
5- بهبود عملکرد سیستم لنفاوی و تقویت توانایی بدن برای مبازه با عفونت . 
6- تسکین سریع تنش و گرفتگی عضلانی بدن توسط ماساژور و
ماساژ در منزل
7- تنظیم سیستم عصبی بدن جهت برقراری ارتباط بهتر با اندام ها . 
8- شادابی و جوانسازی پوست و تنظیم سیستم تعرق بدن . 
9- رفع افسردگی و سرد مزاجی بدن و افزایش قوای جنسی با
ماساژ در منزل
10- ایجاد توازن در اشتها و رفع مشکلات کم اشتهایی و پر اشتهایی .

 

مزایای سیستم لوله پوش فیت



1- 
آب بندی کامل و دائمی :
نصب سیستم ساخته شده از پلی اتیلن مستلزم جوش دادن قطعات به یکدیگر است. فرآیند جوش کاری پلیمر ها اصولا نیاز به دقت بسیار زیاد دارد و محل های وصل نیز باید کاملا عاری از گرد و غبار و چربی بوده و المنت حرارتی دستگاه جوش نیز می باید کالیبره باشد. عدم کالیبره بودن می تواند جوش کاری را مختل ساخته و ضریب اطمینان کار را تا حد خطرناکی کاهش دهد

در مقایسه، سیستم لوله پوش فیت نیازی به جوش کاری ندارد لوله ها و اتصالات از طریق حلقه های آب بندی مخصوص که در برابر ترکیبات شیمیایی مختلف بسیار پایدار می باشند به یکدیگر وصل شده و به طور کامل آب بند می شوند و لرزش ها تکان های متعارف و یا نشست ساختمان هرگز آب بندی سیستم را مختل نخواهد کرد

2-
سرعت و سهولت باور نکردنی در نصب و اجرا :
وجود سوکت در تمامی اجزائ سیستم لوله پوش فیت نیاز به جوشکاری، چسب و سایر عملیات مشابه را برطرف می سازد  از طرفی تنوع بسیار زیاد ابعاد و زوایا در اتصالات و هم چنین در اختیار بودن لوله هایی با یک یا دو سوکت در طول های مختلف انجام کار را با سرعت و سهولت باورنکردنی میسر می سازد که طبعا موجب صرفه جویی بسیار زیاد در وقت و خزینه است.

3-
عدم نیاز به چسب، جوش دادن، و نظایر آن و کاسته شدن زمان و هزینه های اجرایی 

4-
ایمن در شرایط آتش سوزی 

5-
مقاومت بسیار زیاد در برابر آتش سوزی ، ضربه و انواع و مواد :
مواد اولیه مورد استفاده در ساخت اجزای متشکله سیستم لوله پوش فیت گرید خاصی از پلی پروپیلن می باشد که در مقایسه با پلی اتیلن دارای وزن مولکولی بالاتری بوده و در برابر آب داغ و آتش سوزی مقاوم است و سبکتر بوده و ضربه پذیری به مراتب بالاتری هم دارد . پیدایش ترک های ناشی از تنش های دراز مدت  (stress cracking) هرگز در قطعات ساخته شده از این ماده اولیه مشاهده نشده و با توجه به ویژگیهای شیمیایی، حرارتی و مکانیکی لوله و اتصالات سیستم های لوله پوش فیت دارای دوام دائمی می باشند

6-
دارای صاف ترین سطوح داخلی، فاقد هر گونه مانع در برابر جریان :
دارا بودن سطوح داخلی کاملا صیقلی و نبود هیچگونه زائده اضافی در مسیر جریان که منجر به برطرف شدن امکان گرفتگی و انسداد مجاری و کاسته شدن از هزینه های نگهداری و تعمیرات.

7-
عدم تحمیل بارهای اضافی به ساختمان به دلیل کمی وزن و نبود نیاز به تقویت بخشهای پذیرفته بار در ساختمان

8-
قابلیت انطباق و متصل نمودن اجرا سیستم و اتصالات سایر سیستم های قدیمی اعم از پلیمری و آلیاژی :
سیستم push fit با برخوردار بودن از مزایای منحصر به فرد دارای ضمانت دائمی بوده و تحولی اساسی را در مراحل طراحی و اجرای شبکه فاضلاب داخلی ساختمان ها پدید خواهد آورد

چند توصیه مهم برای اجرای سیستم فاضلاب لوله پوش فیت:
1-
پاکیزگی را به عنوان یک اصل همیشه مد نظر داشته باشید. حلقه های آب بندی یا همان اورینگ ها  و نیز داخل سوکت ها را به طور اصولی پاک و تمیز کنید و حلقه های آب بندی را مجددا در شیار سوکت قرار دهید به نحوی که لبه آن به سمت پایین باشد.
2-
در صورت نیاز به کوتاه کردن و بریدن لوله منحصرا از لوله بر استفاده کنید.

 

آیا دستگاه تولید زغال کمپیند را می شناسید؟



کوره تولید زغال کمپیند نسل جدید دستگاه تولید زغال محسوب می شود.  این دستگاه زغال ساز یک ابر کوره صنعتی زغال و دستگاه تولید زغال به شمار رفته که با تلاش وصف ناپذیر مهندسین ایران کوره صنعتی و دستگاه تولید زغال کوره سازان پاسارگاد بخصوص در بخش متالوژ به ثمر رسیده است. نوع محصول دهی آن آزمایش و آنالیز گردیده و تمامی تست ها را انجام داده تا به مشتری در انجام خرید اطمینان خاطر دهد .
هدف اصلی در کوره های کمپیند و دستگاه تولید زغال حداقل مصرف انرژی توان بالای کوره ،عمر زیاد کوره ،اصطحکاک بسیار پایین کوره در مقابل ارائه بهترین کیفیت زغال بوده است .
با تلاش و پشتکار دو سال پرسنل و کل مجموعه کوره سازان پاسارگاد عمل حرارت دهی با ضریب تفاوت دمای ۱ درجه در کل فضای کوره زغال و دستگاه تولید زغال میگردد. و این روش منحصر به فردی در نوع حرارتی است. قبل از هر چیز مثال زیر را در نظر بگیرید:
فرض کنید در اتاقی که به طور بسته و محفظه ای نیست کبریتی روشن نمایید .دماسنج نصب شده در اتاق با وجود اینکه دمای ابتدایی شعله کبریت بالای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد است تغییری نشان نمی دهد زیرا سطح گرمایی پایین تری وجود داردو باعث می شود کمیت گرما وجود داشته باشد ولی کمیت دما به علت کمبود سطح مقطع جسم اختلاف دما ایجاد کند و دما بالا نرود و این برای کوره زغال و دستگاه تولید زغال سم محسوب میگردد.حال در همان اتاق یک قطعه فولادی به مانند شمش به وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم و دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد قرار دهیم ، دمای اتاق به سرعت افزایش می یابد.درست است که دمای شعله کبریت خیلی بیشتر از دمای قطعه فولادی است ولی قطعه فولادی گرمای خیلی بیشتری داردو به همین امر دمای اتاق را بالاتر میبرد. بنابراین گرما و دما کمیت مرتبط به یکدیگرند ولی هردو یک کمیت و یک معنا را ندارند.
گرمای دریافتی در کوره صنعتی کمپیند و دستگاه تولید زغال کوره سازان پاسارگاد میتوان گفت که به همچین حالتی است. این امر سبب می شود مصرف انرژی بسیار پایین تر گردد و همچنین بعد از فرایند تولید زغال در کوره صنعتی کمپیند و دستگاه تولید زغال عمل خنک شدن هم معکوس این امر صورت میپذیرد که باعث خنک تر شدن سریع کوره بدون تاثیر در عمر کوره میگردد.
دستگاه تولید زغال کمپیند کوره سازان پاسارگاد با توان تولید زغال به صورت ۱۰۰% عدم شکستگی در تولید زغال لیمو و بلوط و با گاز گیری ۱۰۰%و عدم خاموش و عدم خام بودن و عدم ریش ریش قهوه ای در زیر بدست زغال به صورت تضمینی و مکتوب در قرار داد می باشد.